Uitnodiging zakenrelatie ontwerpen en versturen

Uitnodiging zakenrelatie ontwerpen en versturen

Een uitnodiging voor je zakelijke partners hoeft echt niet zo’n stoffige mail te zijn, waarvan iedereen het minstens al 100 keer in zijn of haar leven heeft gezien. Waarom zou je dan niet kiezen voor een wat modernere aanpak? Die ook nog eens marketingtechnisch goed is voor het behoud en misschien wel het versterken van je zakelijke relaties.

In dit artikel gaan wij je alles vertellen, over hoe je origineel een uitnodiging zakenrelatie kunt versturen. Volgens een direct-marketingmethode, hieronder lees je er meer over.

Het voordeel van direct marketing uitnodiging zakenrelatie

Het voordeel van een direct mail uitnodiging zakenrelatie, is om te beginnen al veel effectiever dan zijn online tegenhanger. Waarom? Nou, vooral dat we nu in een maatschappij leven, waarin mensen al ondergesneeuwd worden door verscheidene: pop-up meldingen, whatsappberichten en als je dan ook nog eens je mail voortdurend moet checken. Dan bestaat de kans, dat een mail misschien toch over het hoofd wordt gezien.

En dat is misschien niet eens geheel bewust, maar het is voor jou als verzender wel vervelend. Vooral wanneer het om een belangrijke uitnodiging gaat voor je zakenrelaties. Dus de response is in alle waarschijnlijkheid vele malen hoger wanneer je het volgens de direct mail methode aanpakt. En mensen vinden het vaak ook leuk, dat ze een kleine verrassing op de deurmat ontvangen. 

Alleen wat voor direct mail methode ga je toepassen? Kies je bijvoorbeeld: voor een pop-up kubus, of toch voor een vouwkaart?

Kies voor een vouwkaart als uitnodiging zakenrelatie

Een leuke, maar toch originele uitnodiging zakenrelatie, is de vouwkaart. Deze kaart, zoals de naam misschien al deed vermoeden geeft zijn informatie prijs. Doordat de ontvanger moet vouwen, hierdoor zet je de mensen, ook nog eens aan het werk om de benodigde informatie te vergaren. 

Hierdoor blijft de boodschap veel langer hangen en voelt de ontvanger net dat kleine stukje extra waardering. En dat is ook niet zo gek, aangezien je de uitnodiging in zijn geheel kunt afstemmen op de ontvanger.

Tenslotte creëer je hiermee een persoonlijke band tussen jouw bedrijf en de desbetreffende zakenrelaties. En dat is altijd mooi meegenomen zeker wanneer je klanten voor een langere periode aan je wilt binden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.