Een E-commerce bezorging trend

Nu e-commerce booming is en fysieke winkels grotendeels gesloten, hebben we de grootste e-commerce bezorg trend onderzocht, waarvan je op de hoogte moet zijn. Bezorging is een essentieel onderdeel van je e-commercekanaal en er zijn een paar dingen waarmee u rekening moet houden bij het ontwikkelen van uw e-commerce bezorgingsstrategie.

Flexibiliteit in uw aanbod aan vervoerders & bezorgopties: Keuze = conversie

Lange tijd was de gouden standaard bij levering snelle, gratis verzending. Niets anders deed ertoe. Je moest duidelijk een drempelwaarde voor gratis bezorging doorgeven (als je die had), en ook een verwachte levertijd aangeven als je niet standaard bezorging de volgende dag aanbood. De wereldwijde pandemie en een periode van lockdown hebben die perceptie in grote mate veranderd. Flexibiliteit wordt misschien voor het eerst belangrijker dan prijzen. Consumenten willen zelf kunnen kiezen waar en wanneer ze de bestelling willen ontvangen of afhalen. Veel consumenten zijn ofwel bereid meer te betalen om een ​​pakket vrijwel onmiddellijk te ontvangen, of aan de andere kant van het spectrum, om het op een later moment te ontvangen wanneer het via de meest duurzame manier kan worden afgeleverd.

Is levering op dezelfde dag nog steeds relevant?

Een paar jaar geleden werd bezorging op dezelfde dag beschouwd als een trend die waarschijnlijk zou verdwijnen, maar het belang van duurzaamheid en vooruitgang in omnichannel-handel hebben ertoe geleid dat snel en gemakkelijk verzenden vanuit de winkel met fietsbezorging opnieuw aan kracht heeft gewonnen. Dit is misschien uit noodzaak geboren, waarbij winkeleigenaren een manier nodig hebben om bestaande winkelvoorraad te verkopen wanneer de winkels gesloten zijn. Snelheid en duurzaamheid kunnen dan hand in hand gaan. Consumenten willen gemak, maar wachten ook graag wat langer op hun pakket als dat nodig is. Een belangrijke drijfveer hiervoor is het feit dat het bewustzijn van consumenten over duurzaamheid toeneemt

Gratis en snelle verzending blijven belangrijke drijfveren om bij een bepaalde webshop te kopen – maar niet altijd omdat ze geld en tijd besparen, maar ook omdat ze van invloed zijn op het volgende:

Risico-aversie. Het menselijk brein probeert van nature elk risico of elke onzekerheid waaraan het wordt blootgesteld te vermijden. Online winkelen is zo’n voorbeeld van een risico: kopers kunnen producten niet fysiek aanraken of passen voordat ze kopen, en ze weten niet precies wanneer de bestellingen zullen aankomen. Gratis en snelle verzending helpt klanten dit risico te vermijden, omdat u als webshop de financiële verantwoordelijkheid neemt voor de bezorgkosten.

Keuze. Keuze is interessant voor consumenten. Mensen willen graag kunnen kiezen omdat het de kans vergroot dat aan hun behoeften wordt voldaan. De meeste consumenten houden er niet van om te horen wat ze moeten doen, maar als je iemand te veel keuzes geeft, kan het ook overweldigend zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *